2011. május 7., szombat

Mit, milyen méretben és mennyiért?

A műtét utáni drain cső eltávolításával, esetemben nem sokat rendeződött a jobb lábam keringése. Térdtől felfelé állandó az ödémám, már +5 cm kerület változással nézek szembe. Ezen kívül érzékkieséssel és felesleges, eddig nem tapasztalt plusz érzetekkel számolok. Többek között a térdem körül állandó a zsibbadtság érzése, a combom belső területén szúró kellemetlenség, mintha ki akarnának szakadni az elvágott erek, körülötte a legkisebb nyomásra, érintésre fellépő heves fájdalom, a műtét helyén teljes érzékkiesés.  Leginkább az zavar, hogy az ödéma nem múlik el. Úgy gondolom, hogy egy spontán, előre haladó folyamat, amit mielőbb kezelni kell, ezért információkat gyűjtöttem, elsősorban a neten, de azokat minden esetben le is teszteltem. Íme a gyűjtés eredménye:

1, Külsőleg alkalmazható, ödémát csökkentő terápiák.

A legolcsóbb a fásli v. pólya, színesben a FizioSport Tape-k. Ez utóbbiak nagyon esztétikusak, íme a honlap, ahol meg is győződhettek erről: http://www.fizioshopkft.hu/  1 tekercs ára 3000,- Ft körül van.

Találtam olyan harisnyákat, melyek kompressziós hatással bírnak. Az interneten is elérhető katalógusból válogatva láttam olyan típusokat, melyet a nagymamáink szoktak viselni: vastag, átláthatatlan, színe miatt csak a kerol emberek számára nem észrevehetetlen... csúnyasága ellenére van egy olyan érzésem, hogy gyógyhatás szempontjából ez a legjobb.  http://www.pharmatextil.hu/
Találtam azonban olasz típusokat is, melyek több színben már 15 den vastagságban is kaphatóak. Árak a harisnyadiszkonton keresztűl 490-1800,- Ft között vannak. Én 2 félét vettem, Katia Haiti ( 490,- Ft ) és Knittex Twice Up ( push-up hatású harisnya is egyben 1800,- Ft-ért ) de egyelőre kipróbálásra várnak. Harisnyadiszkont ezzel a webcímmel is elérhető: http://www.harisnyadiszkont.hu/


Rátaláltam fitoterápiában az ödémák kezelésére. Vettem hát fekete nadálytő krémet, amivel rendszeresen kenem magam, és csalánteát iszom.  Max.1500,- Ft-ból kihozható. Herbáriumokat rengeteg helyen találsz a városban, de ne felejtsd el, hogy 2012-től a gyógyteák már nem kaphatóak, csak ha rendelkeznek gyógyszernek minősülő engedéllyel! Népi gyógyászat élt 200 évet, gyógyszergyártó cégek és az Unió által eltemetve - reméljük nem örök időre - .

Ajánlották a nagynyomású oxigénterápiát is, melyről azt a szakvéleményt kaptam, hogy valóban segít az érhálózat újraépítésében, de a daganatos sejteket is felébresztheti, így csak akkor kezdjek bele, ha igazolni tudom, hogy nincs több rákos sejt a szervezetemben. Nemcsak az igazolás hiánya miatt nem tudom felvenni ezt a terápiát, hanem azért is, mert viszonylag drága: 1 alkalom 30ezer Ft és 5-8 alkalommal lenne szükség rá. Oxigénterápia elérhetősége: http://www.baromedical.hu/

Létezik un. nyirokmasszázs, melynek van gépi és manuális formája is. A gépi pl. elérhető dr. Szűcs Judit rendelőjében is. http://www.akupunkturagyogyito.hu/ webcímen ( fél óra 3000,- Ft ).A  manuális nyirokmasszázsból több is van, és van aki oktatja is.  Én a Földi féle nyirokmasszázst javaslom: http://www.scolinea.hu/  Bp.VII.Asbóth u. 19.  A  http://www.viszenkft.hu/ honlapon, amely a Nemzeti Egészségügyi Továbbképzések szombathelyi centrumának honlapja, ahol a terapeutákat is nyílvántartják

Nyiroködémás Betegek Rehabilitációjáért Alapítvány ( http://www.nyirok.hu ) oldalán több információ is gyűjthető a terápiákról, állapotokról, kezelésekről.

Belsőleg használható, támogató terápiák:
Végül, de tényleg nem utolsó sorban a gyógyszertárakban is kapható Schüssler sók tabletta formájában is beszerezhető 6-os és 11-es típusút, többek között a nyirok ödémák rendezésére és az immunrendszer erősítésére fejlesztette ki dr. Schüssler. Ára 1470,- Ft/üveg. Ajánlott még a Selenorg tabletta, mely organikus szelén. Ára 1200,- Ft. Ez utóbbi kúraszerűen alkalmazandó. Napi bevitelük egyénre szabhatóak, ezért ezek terápiás alkalmazásáról mindenképp konzultálni kell orvossal, különösen szakértőik a témának az akupunktúrával és/vagy homeopátiával foglalkozó szakemberek.

Mellesleg jegyzem meg, hogy a test és lélek összhangalosához én már régóta ismerem, a Bah-virágterápiát, de eddig még sosem próbáltam, itt az ideje.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése